Anti Oxident Fruit I The World

Anti Oxident Fruit I The World
Maqui Juice Berry

Saturday, November 20, 2010

MAQUI JUICE BERRY KINI DI MALAYSIA


Maqui Juice Berry telah berada di pasaran Malaysian pada bulan April 2010. Maqui Juice Berry telah berada di pasaran antarabangsa dalam tempoh satu tahun. Maqui Berry merupakan satu jenis buah hutan yang terdapat di negara tropika & khatulistiwa. Di Argentina telah ditanam secara besar-besaran  untuk tujuan komisel sebagai makanan tambahan (food supplement) dan makanan kesihatan (health food).


Sebenarnya maqui berry yang terkenal di pasaran antarabangsa ini juga terdapat di Malaysia. Kita kenali ia sebagai buah keriang dot atau anggur Malaysia. Berbuah setahun sekali je, bulan april - mei.  Berwarna hitam bila masak dan bila makan rasa masam-masam manis dan meninggalkan warna biru-kehitaman pada bibir dan gigi. Rahsia disebalik buah keriang dot adalah untuk penyakit kencing manis. Hebatkan buah ini. Tapi nak dapat dimana ye sekarang ni? Teringin juga nak tengok pokok tu, kalau ada, nak gi ambil gambarnya.

Maqui Juice Berry telah mendapat pengiktirafan di dunia, sebagai "Proven Highest Anti-Oxidant Fruit In The World". Dalam blog ini kami akan mencungkil satu persatu rahsia buah maqui berry atau keriang dot ini.

No comments:

Post a Comment